Szef designu IKEA zdradził, jaki projekt firmy był najlepszy w historii

IKEA wprowadza do sprzedaży średnio 2500 nowych projektów rocznie, Marcus Engman zdradził, który z nich był najlepszy w historii firmy.
.get_the_title().

Marcus Engman wychowywał się w Almhult, małym szwedzkim miasteczku, w którym w 1958 roku otwarto pierwszy dom handlowy IKEA i gdzie nadal mieści się główna siedziba firmy. Jego rodzina przeprowadziła się tam w latach 70. po tym, jak gigant branży meblowej zatrudnił ojca na stanowisku designera.

W wieku 16 lat dla IKEA zaczął pracować także Marcus, dorabiając w magazynie podczas weekendów.

Dwa lata później był już osobistym asystentem dwóch głównych projektantów firmy i mógł na własne oczy obserwować, jak powstają produkty, które sprzedawane są w milionach egzemplarzy. Następnie dalej piął się po szczeblach kariery w IKEA, pracując m.in. na jako projektant wnętrz i komunikacji, dyrektor zaopatrzenia oraz marketing manager. W 2000 roku odszedł z firmy, żeby założyć własną agencję doradczą, po dwunastu latach wrócił jednak do matecznika, by objąć stanowisko design managera. Engman odpowiada teraz za całe wzornictwo IKEA i zarządza zespołem 20 wewnętrznych projektantów oraz około 100 designerów pracujących na kontraktach. Nie da się mu więc odmówić znajomości sprzedawanych przez firmę towarów.

W rozmowie z 'Business Insider’ Engman zdradził jednak, który produkt IKEA lubi najbardziej. To dwuosobowa sofa KLIPPAN zaprojektowana przez ojca Engmana pod koniec lat 70., która jest sprzedawana do dziś.

Pamiętam, jak ojciec po raz pierwszy przyniósł sofę KLIPPAN do domu na testy i zapytał mnie i moją siostrę, co o niej sądzimy. Mam dużo wspomnień związanych z tym produktem, cieszę się, że przetrwał tak długo – mówi Engman.

Jednak o wyborze mężczyzny nie przesądziły wyłącznie względy sentymentalne. Dwuosobowa sofa KLIPPAN jest lekka, wygodna i mieści się w większości mieszkań.

W sklepach IKEA dostępne są pokrycia do sofy, dzięki którym można dopasować ją do indywidualnego stylu. Każdego roku wypuszczana jest także limitowana seria wzorzystych pokryć.

Możesz zmienić jej kolor i żyć z nią przez długi czas – mówi Engman. Mężczyzna nie jest odosobniony w swojej sympatii do sofy KLIPPAN – dowodem na to jest to, że produkt w ofercie IKEA znajduje się nieprzerwanie od 1979 roku. Na przestrzeni lat wprowadzono drobne zmiany, które pozwoliły zredukować cenę sofy aż o 40 proc. w stosunku do pierwszego modelu oraz zmniejszyć jej wagę.

Źródło: Business Insider, People

DESIGN