Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Zaprojektuj plakat lub logo promujące rękodzieło i wygraj 15 tys. złotych

Oto kolejna garść inspiracji dla projektantów, którzy chcą wziąć udział w konkursie Mazda Design 2018.
.get_the_title().

Mazda Design 2018 to kolejna odsłona znanego konkursu, w ramach którego już od 9 lat nagradzane są najciekawsze koncepcje młodych projektantów. Tegoroczna edycja organizowana jest pod hasłem reVISION, które ma symbolizować rewizję sposobu myślenia o współczesnym designie, czyli potrzebę poszukiwania nowych znaczeń, czerpania z odczytywanej na nowo tradycji oraz łączenia historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Konkurs, o którym szerzej pisaliśmy tutaj, skierowany jest do studentów i absolwentów szkół artystycznych oraz projektowych i technicznych. Mogą oni zgłaszać koncepcje w 3 kategoriach: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. W każdej z nich zostanie wręczona pierwsza nagroda w wysokości 10 tys. zł, a najlepszy z trzech zwycięskich projektów otrzyma także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5 tys. zł.

Ostatnio przyglądaliśmy się bliżej kategoriom „Człowiek” i „Przestrzeń”. Tym razem skupimy się na ostatniej kategorii, czyli „Znak” i nieco pomożemy uczestnikom, prezentując zestaw inspiracji, które się w nią wpisują.

Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logotypu) lub plakatu promującego ideę: „przedmiotu wykonanego ręcznie” (hand made) lub „w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” (hand touch). Znak powinien być graficzną formą „certyfikatu”, który w jednoznaczny sposób będzie oznaczał i promował przedmioty o autorskim charakterze, wykonane ręcznie lub w znaczącym stopniu ręcznie, a plakat – powinien nawiązywać do idei odradzania się rzemiosła i tradycyjnych technik przemysłowych oraz czytelnie i oryginalnie promować wartość jaką jest współczesne rękodzieło.

MAZDA VISION COUPE

Poniżej można zobaczyć 3 przykładowe koncepcje, które wpisują się w tę kategorię. Potraktujcie je jako inspirację!

1. Hand Made Fest

Autorką tego plakatu jest graficzka Lucija Šilić, a reklamuje on festiwal rękodzieła organizowany każdego roku w chorwackim mieście Pula. Materiały wykorzystane przy jego projektowaniu, czyli kłębki nici, korespondują z tematyką festiwalu. Również typografia odpowiada specyfikacji projektu – zamiast wybrać jeden z klasycznych fontów, graficzka zdecydowała się na wykonanie liter w taki sposób, aby odsyłały do koncepcji rękodzieła. Plakat jest schludny i nieprzeładowany detalami, na co wpływają także symetrycznie skomponowane napisy oraz tło utrzymane w odcieniu beżu.

2. Attention: Craft

Plakat promujący wystawę w Sztokholmie, na której można było zobaczyć prace Szwedzkich i Norweskich twórców nawiązujące do rękodzieła i tradycyjnych materiałów. Za identyfikację wizualną wystawy odpowiadała agencja kreatywna Snask. Zamiast zaprezentować na plakacie to, co widzowie będą mogli zobaczyć na wystawie, agencja zdecydowała się na oddanie jej ducha za pomocą logotypu. Tytuł wystawy został przedstawiony tak, aby stanowić wizualizację słowa „rzemiosło”. Kolorowe litery wykonane zostały z tworzyw nawiązujących do tradycyjnych technik i materiałów – z miedzi, ceramiki, drewna i marmuru. Reszta plakatu, aby nie odwracać uwagi od tytułowego słowa, utrzymana została w czarno-białej tonacji, dlatego pozostałe napisy, przy których wykorzystany został font Labour Stencil, są białe, a tło – czarne.

3. Detroit Urban Craft Fair

Targi rękodzieła w Detroit każdego roku zapraszają lokalnych grafików do współpracy przy reklamującym je plakacie. Wszystkie projekty, które powstały na przestrzeni lat na różne sposoby nawiązują do tematyki festiwalu. Autorem tych propozycji jest Mark Moreno. Plakaty utrzymane są w kontrastowych, jaskrawych odcieniach żółci, różu i pomarańczu. Obie ilustracje w kształcie odwróconego trójkąta przedstawiają przedmioty kojarzące się z rzemiosłem i rękodziełem – linijkę, ołówek, drut i pędzel.

DESIGN