Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Pantone ogłosił kolor roku 2018. Co symbolizuje ultra fiolet?

Jedni go kochają, inni nienawidzą, ale Pantone ma swoje powody.
.get_the_title().

Nareszcie poznaliśmy kolor roku 2018. Pantone, globalny guru do spraw kolorów, co roku wskazuje barwę, która przez kolejne 12 miesięcy ma dominować w szeroko pojętej branży kreatywnej – od grafiki, poprzez design i wnętrza, aż po modę i sztukę. Eksperci Instytutu Pantone analizują trendy kolorystyczne, starając się znaleźć taki odcień, który w najlepszy sposób oddaje współczesne nastroje. Inspiracji szukają nie tylko w kulturze, sztuce i wspomnianych wcześniej branżach kreatywnych, ale także w aktualnych wydarzeniach społeczno-politycznych. Dla przypomnienia w 2016 kolorem roku został melanż pastelowego różu i błękitu, natomiast w 2017 miano to przyznano świeżej zieleni.

Według ekspertów Pantone, kolorem 2018 roku będzie „Ultra Violet”, a dokładniej odcień Pantone 18-3838.

Leatrice Eisman, dyrektorka Instytutu Kolorów Pantone, twierdzi, że odcień ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość i progresywne myślenie.

Ultra Fiolet jest kolorem złożonym, przywołującym na myśl tajemnice kosmosu, dającym przedsmak tego, co znajduje się przed ludzkością i symbolizującym wszechświat z jego nieograniczonymi możliwościami. Enigmatyczny fiolet to także kolor zrywającej z konwencją kontrkultury, wyrażanej w artystycznym geniuszu takich twórców jak Prince, Bowie czy Hendrix.

Ponadto, ten odcień fioletu kojarzy się ze spirytualizmem i mistycyzmem. Często wykorzystuje się go w miejscach, gdzie praktykuje się mindfulness i medytację.

Kolor ten wspiera bowiem człowieka w procesie odrywania się od nadmiernie zdigitalizowanego świata. Spodziewajcie się zatem silnie zaznaczonej obecności ultra fioletu w grafice, designie, modzie i sztuce A.D. 2018!

Źródło: pantone.com, It’s Nice That

DESIGN