Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

8-latka z Warszawy zaprojektowała pluszaka dla IKEA. Kolejna odsłona akcji „Zabawa to poważna sprawa”

Nowa kolekcja IKEA powstała we współpracy z dziećmi. Znajdują się w niej pluszaki, które pomogą w rozwoju najmłodszych.
.get_the_title().

Już po raz kolejny IKEA zaprosiła dzieci z całego świata do stworzenia pluszaka marzeń w ramach kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Spośród 87 tys. nadesłanych prac wybranych zostało tylko 5, w tym propozycja z Polski. 8-letnia Natalia stworzyła projekt uśmiechniętej foczki skrywającej w kieszeni niewielką rybę. Pozostałe projekty stworzone zostały przez dzieci z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji.

Wśród pluszaków stworzonych na podstawie dziecięcych rysunków znalazł się także różowy jednorożec, tęczowy rekin, błękitny potwór oraz jeżodinozaur, czyli połączenie jeża i dinozaura.

5 maskotek tworzy razem limitowaną serię SAGOSKATT, która jest już dostępna w sklepach IKEA.

To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że realizujemy marzenia dzieci – „ożywiając” ich rysunki i zmieniając je w pluszowe zabawki. Jesteśmy także niezwykle dumni z tego, że dzieci tak chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników, o czym świadczy liczba zgłoszonych prac. Bo SAGOSKATT to nie tylko seria zabawnych i uroczych pluszaków, ale też symbol zaangażowania społecznego i ekologicznego od najmłodszych lat. Całkowity dochód z jej sprzedaży przekazujemy działającym lokalnie grantobiorcom – podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail. W tym roku IKEA ponownie zaprasza dzieci do udziału w konkursie na projekt wymarzonego pluszaka. Zgłoszenia przyjmowane będą do 25 listopada br. Więcej informacji oraz regulamin akcji znajduje się na stronie zabawymoc.pl.

Jednak w ramach kampanii „Zabawa to poważna sprawa” powstały nie tylko pluszaki.

IKEA koncentruje się na zapewnieniu dzieciom prawa do rozwoju i w ramach IKEA Foundation współpracuje z organizacjami pomagającymi najmłodszym – Handicap International, Room to Read, Save the Children, Special Olympics, War Child oraz UNICEF.

Tylko w zeszłym roku IKEA Foundation przekazała 144 mln euro 74 organizacjom partnerskim w 41 krajach.

IKEA od lat działa na rzecz zapewnienia dzieciom z całego świata prawa do rozwoju, wiedząc, że zabawa edukuje, pozwala prawidłowo dojrzewać i daje poczucie szczęścia. By jeszcze bardziej umilić te wyjątkowe dla najmłodszych momenty, do sklepów IKEA trafiła limitowana kolekcja LUSTIGT stworzona we współpracy z projektantami i dziećmi. – Wyjątkowa współpraca projektantów IKEA z najmłodszymi podczas powstawania kolekcji LUSTIGT pozwoliła wyciągnąć bezcenne wnioski, by nigdy nie narzucać dzieciom reguł gry, bo i tak będą bawić się po swojemu – mówi James Futcher, Kierownik artystyczny serii LUSTIGT.

Znajdujące się w nowej serii produkty to nie tylko gwarancja dobrej zabawy – kolekcja LUSTIGT pomaga także w rozwoju najmłodszych.

Znalazły się w niej wielobarwne puzzle, które rozwijają u dzieci motorykę dłoni i logiczne myślenie, rzutki pomagające w poprawieniu koordynacji ruchu najmłodszych, ogromna, 10-metrowa kolorowanka i skakanka z diodami LED. Są także koraliki do nawlekania, które rozwijają umiejętność projektowania i twórcze myślenie, wałek do malowania, zestaw do tkania, koło fortuny, papier do origami, maski czy gra podłogowa.
Kolekcja LUSTIGT trafiła do sklepów IKEA w październiku i będzie dostępna przez co najmniej 6 miesięcy, do wyczerpania zapasów.

DESIGN