Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

5 trendów wnętrzarskich, które przemawiają do Millenialsów

Czyli, co powinny zrobić firmy z branży wnętrzarskiej, by trafić do przedstawicieli tego pokolenia.
.get_the_title().

Coraz więcej Millenialsów wkracza na rynek nieruchomości w roli właścicieli lub najemców. Wiążą się z tym spore zmiany na takich obszarach, jak architektura czy aranżacja i wyposażenie wnętrz. Preferencje przedstawicieli tej generacji znacznie różnią się bowiem od upodobań ich rodziców. Co powinny więc zrobić firmy z branży, żeby do nich trafić? Oto pięć trendów w architekturze i aranżacji wnętrz, które wyznaczyli Millenialsi.

1. Kompaktowy rozmiar mieszkań

Millenialsom, bardziej niż na przestronnych domach z ogrodem na przedmieściach, zależy na dobrze zlokalizowanych, nowoczesnych mieszkaniach w centrach dużych miast. W tych jednak przestrzeń mieszkalna jest poważnie ograniczona. Dlatego też Millenialsi wybierają kompaktowe apartamenty, które cechuje niewielka przestrzeń, ale dogodna lokalizacja. Z tym wiążą się też niższe koszty utrzymania i eksploatacji. Małe wnętrza nie oznaczają jednak niewygody – tu z pomocą przychodzi praktyczny, wielofunkcyjny design, nakierowany na oszczędność cennych metrów kwadratowych.

2. Urządzanie na otwartym planie

Millenialsi unikają ciasnych korytarzy, dlatego wnętrza urządzają na otwartym planie. Obszary kuchni, jadalni, salonu, a często także sypialni płynnie się ze sobą łączą. Priorytetem jest przestronna, w pełni wyposażona i praktyczna kuchnia, która otwiera się jednak na obszar strefy wypoczynkowej.

3. Minimalizm i funkcjonalność

Część generacji naszych rodziców z zamiłowaniem podchodziła do rustykalnego decoru, na który składały się masywne drewniane meble, ciężkie tkaniny i całe mnóstwo bibelotów. Millenialsi chętniej wybierają elementy wyposażenia o charakterze minimalistycznym i funkcjonalnym, dzięki którym wnętrza nie są przepełnione i nie wydają się zabałaganione. Po części ma to związek z ograniczoną przestrzenią mieszkalną, na której rezydują Millenialsi, a po części ze sporą liczbą innych akcesoriów, zwłaszcza gadżetów technologicznych, wypełniających wnętrza współczesnych domów i mieszkań.

4. Powrót kafelków

Millenialsi przywracają trend na wykańczanie wnętrz kafelkami. Do najpopularniejszych należą płytki typu „subway” o kształcie cegiełek, które kojarzą się ze ścianami paryskiego i nowojorskiego metra (mogą być używane zarówno do wykańczania ścian, jak i podłóg). Mniejsze mieszkania Millenialsów oznaczają mniejsze powierzchnie do pokrycia takimi kafelkami, można zatem wydać więcej na płytki dobrej jakości, o oryginalnych wzorach i strukturach.

5. Wyszukane, designerskie urządzenia kuchenne

Współcześnie to właśnie kuchni przypisuje się najwyższy priorytet, jeżeli chodzi o aranżację i urządzanie. Generacja Millenialsów lubuje się zwłaszcza w urządzeniach i robotach kuchennych, które są nie tylko najwyższej jakości pod względem technologicznym, ale także wyróżniają się wyjątkowym designem. Duży wpływ na ten trend mogą mieć cieszące się niezwykłą popularnością programy kulinarne typu „Master Chef” czy często odwiedzane przez Millenialsów modne, świetnie wyposażone, restauracje, bary i kawiarnie.

Trendy wskazane w powyższym zestawieniu na pewno znajdą swoje odzwierciedlenie na targach Warsaw Home 2018

Ich organizatorzy planują w tym roku ponad dwukrotnie powiększyć przestrzeń wystawienniczą, by mogła pomieścić ponad 1000 marek

Prace nad targami Warsaw Home 2018, których motywem przewodnim będzie SIŁA!, ruszyły już pełną parą. Zaledwie w ciągu dwóch lat organizatorom udało się od zera zbudować jedne z największych targów wnętrzarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w zeszłym roku w trzech halach centrum Ptak Warsaw Expo, na 60 tys. m2, wystawiło się ponad 600 marek z kraju i z zagranicy. To one przyciągnęły 64 tys. szukających nowości odwiedzających (w tym aż 18 tys. spoza Polski), którzy docenili to, że organizatorzy stawiają na marki wnętrzarskie, a nie eksperymentalne projekty znane z festiwali designu. Doceniła to także branża, bo wśród odwiedzających było aż 20 tys. przedstawicieli firm oraz 9 tys. architektów i projektantów, którzy na miejscu nawiązywali relacje biznesowe. Ten sukces udowodnił, że odwaga przy organizacji tak dużej imprezy się opłaciła, dlatego w tym roku targi nadal będą się dynamicznie rozwijać.

Warsaw Home 2018 będzie edycją zmian, które pozwolą organizatorom lepiej odpowiadać zarówno na potrzeby przedstawicieli branży, jak i konsumentów.

Symbolem tych zmian jest nowe logo będące częścią rebrandingu, które uspójni całą komunikację imprezy.  Czas trwania samych targów wydłuży się do czterech dni (4-7 października 2018 r.), a ścisły podział na część branżową (czwartek, piątek) i otwartą dla wszystkich (weekend), ułatwi zadanie profesjonalistom, którzy chcą nawiązywać relacje biznesowe podczas wydarzenia. Żeby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie organizatorzy postanowili natomiast aż dwukrotnie zwiększyć przestrzeń wystawienniczą. Dzięki temu w pięciu halach, o łącznej powierzchni 120 tys. m2, zaprezentuje się ponad 1000 marek z sektorów furniture, kitchen&dining, interior finish oraz deco.

Źródło: Inhabitat

 

DESIGN