Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

5 dowodów na to, że odcień „millennial pink” zdominował modne polskie wnętrza i nie tylko

Moda na millennial pink nie ominęła także naszego kraju. Zobaczcie jak ten pastelowy odcień różu prezentuje się w polskich wnętrzach.
.get_the_title().

Millennial pink (znany również jako tumblr pink, instagram pink lub scandi pink) to odcień różu, który trudno dokładnie sprecyzować. Według serwisu Dezeen nazwa millennial pink została wymyślona, by opisać wyciszony odcień różu – ten pomiędzy beżem a kolorem rumieńców na policzkach. Dla innych to po prostu przytłumiony łososiowy lub pudrowy, czy morelowy róż. Odcień ma też wiele wspólnego z 'Rose Quartz’, który Pantone wybrał na jeden z kolorów 2016 roku, choć jest nieco lżejszy. W raporcie na wiosnę 2017 Pantone określił go jednak jako 'Pale Dogwood’. Wielki comeback różu w odsłonie dla Millenialsów zaczął się w 2014 roku, wraz z premierą 'Grand Budapest Hotel’ Wesa Andersona. W tym nieco kiczowatym, ale hipnotyzującym świecie specyficzny róż odgrywał kluczową rolę. Millennial pink pojawił się także w klipie do hitu Drake’a 'Hotline Bling’. Prawdziwy szał na ten kolor widać od jakiegoś czasu w branży modowej i wzorniczej, co dobitnie pokazała chociażby tegoroczna edycja Milan Design Week. Odcień modny jest także w naszym kraju. Popularnością cieszą się zwłaszcza wnętrza utrzymane w tej kolorystyce. Zresztą, najlepiej zobaczcie sami.

1. Wnętrze drogerii JEJU Store w Krakowie

Ta drogeria z koreańskimi kosmetykami mieści się krakowskim Kazimierzu. Wewnątrz, oprócz bogatego asortymentu sklepu, znajdziemy biało-złote regały, niebieskie krzesła, wielkie donice z kwiatami, a przede wszystkim ściany i meble pomalowane na kolor millennial pink. Pomieszczenie zaprojektowały same założycielki sklepu, Mania Bień i Roksana Patrzałek, z wykształcenia architektki. Chciały stworzyć dziewczyńskie, ale jednocześnie nieprzytłaczające i niekiczowate wnętrze – dlatego zdecydowały się na połączenie różu z kontrastującą szmaragdową zielenią.

2. Sesja zdjęciowa kolekcji 'MAN-CHILD’

Kolekcja butów 'MAN-CHILD’ zaprojektowana przez Agatę Bednarek jest inspirowana wizerunkiem dojrzałego i niezależnego dziecka oraz dziecinnych dorosłych z filmów Andersona. Grupą docelową Bednarek są zarówno najmłodsi, jak i najstarsi. Kolory dominujące w kolekcji to millennial pink, pastelowy żółty, burgund oraz szmaragdowa zieleń. Millennial pink zdominował także klimatyczną sesję zdjęciową promującą obuwie.

3. Klip do kawałka 'Nowy kolor’ Otsochodzi i Taco Hemingway’a

Wypuszczony latem klip do kawałka 'Nowy kolor’ Otsochodzi i Taco Hemingwaya okazał się istną wykładnią najbardziej aktualnych trendów. Obok inspiracji serialem 'Narcos’ czy okularami Kurta Cobaina, w klipie co rusz pojawia się także kolor millennial pink. Dmuchane flamingi i kurtka samego Taco są tego najlepszym przykładem.

4. Wnętrze poznańskiej Wypiekarni Kawa & Wypieki

Wnętrze poznańskiej Wypiekarni zostało zaprojektowane przez Urszulę Kaczmarek i enode studio.

W lokalu dominują pastelowe barwy, sam kolor millenial pink pojawia się tutaj na ścianach, płytkach i siedziskach foteli.
Oprócz tego wnętrze zdobią podwieszane donice z kwiatami, okrągłe lustra czy welurowe obicia siedzeń.

5. Kolorystyka kolekcji minimalistycznej Black Red White

Premiera kolekcji mebli minimalistycznych Black Red White narobiła sporo pozytywnego szumu wokół znanej polskiej marki. Napisały o niej dziesiątki tytułów wnętrzarskich, wywołując entuzjastyczne reakcje czytelników. Nie ma się co dziwić. W kolekcji zastosowano szereg rozwiązań stylistycznych i funkcjonalnych, które są zgodne z najnowszymi trendami. Wśród nich jest również kolorystyka millennial pink, która pojawia m.in. na sofach Mori, detalach serii mebli Mitoda czy w wizerunkowej sesji zdjęciowej.

Przed rozpoczęciem pracy nad projektami, Black Red White zorganizowało szeroko zakrojone badania preferencji polskich konsumentów. Firma przeprowadziła zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe obejmujące ponad 100 wizyt w polskich domach oraz – co istotne – w salonach meblowych, dzięki czemu sprawdzono czego szukają klienci, co oglądają i o czym rozmawiają ze sprzedawcami. Zebrany w ten sposób materiał pozwolił BRW precyzyjnie określić potrzeby konsumentów i zaprojektować konkretne rozwiązania, które je zaspokajają. Aż 47 proc. osób biorących udział w badaniach marki stwierdziło bowiem, że najlepiej czułoby się w mieszkaniu urządzonym w czystym stylu minimalistycznym.

Meble z czterech kolekcji minimalistycznych – Moko, Modai, Mitoda i Muro – zdecydowanie wyróżniają się w ofercie Black Red White i mogą przyciągnąć do salonów firmy zupełnie nowych klientów. Nie chodzi jednak o fanów zimnego, technologicznego designu, który bardziej kojarzy się z laboratorium niż z domem. Stylistyka nowej kolekcji wpisuje się w nurt minimalizmu, ale w ciepłym, subtelnym i 'udomowionym’ wydaniu. Proste formy mebli o wyważonych proporcjach oraz spokojnej, stonowanej kolorystyce nadają wnętrzom lekkości i ułatwiają realizowanie własnych pomysłów aranżacyjnych poprzez dobieranie różnych dodatków. Projektanci zadbali też o detale, np. kolor we wnętrzach zamykanych szafek czy widoczne elementy drewna, które tworzą naturalną atmosferę. Stylistyka to jednak nie wszystko, bo kolekcja jest pełna pomysłowych i praktycznych rozwiązań funkcjonalnych, o których więcej piszemy tutaj.

DESIGN