Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

4 rady Mai Ganszyniec, które pomogą wygrać 15 tys. zł w konkursie Mazda Design 2018

Maja Ganszyniec, znana projektantka i jurorka Mazda Design 2018 radzi uczestnikom, co zrobić, by mieć większe szanse na wygraną w konkursie.
.get_the_title().

Mazda Design 2018 to kolejna odsłona znanego konkursu, w ramach którego już od 9 lat nagradzane są najciekawsze koncepcje młodych projektantów. Tegoroczna edycja organizowana jest pod hasłem reVISION, które ma symbolizować rewizję sposobu myślenia o współczesnym designie, czyli potrzebę poszukiwania nowych znaczeń, czerpania z odczytywanej na nowo tradycji oraz łączenia historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Konkurs, o którym szerzej pisaliśmy tutaj, skierowany jest do studentów i absolwentów szkół artystycznych oraz projektowych i technicznych. Mogą oni zgłaszać koncepcje w 3 kategoriach: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. W każdej z nich zostanie wręczona pierwsza nagroda w wysokości 10 tys. zł, a najlepszy z trzech zwycięskich projektów otrzyma także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5 tys. zł.

Przez ostatnie tygodnie przyglądaliśmy się bliżej trzem konkursowym kategoriom – „Człowiek”, „Przestrzeń” i „Znak” – i prezentowaliśmy garść wpisujących się w nie inspiracji. Tym razem poprosiliśmy Maję Ganszyniec, znaną projektantkę, która jest członkinią jury Mazda Design 2018, o rady dla uczestników konkursu. Sprawdźcie je koniecznie przed wysłaniem swoich zgłoszeń.

1. Przysyłajcie projekty na temat

Czasami widać, że projekt nie został stworzony na potrzeby konkursu, tylko jest pracą powstałą albo na uczelni, albo na potrzeby własne. Projekty muszą być osadzone w kontekście danego konkursu i marki.

2. Pamiętajcie o świeżym spojrzeniu

Wiele zgłaszanych prac jest do siebie podobna. Widać, że są echem powszechnie znanych projektów. W konkursach szukamy nowego podejścia, czegoś, czego nie znamy.

3. Pokażcie siebie

Osobiste projekty, które odzwierciedlają indywidualny sposób patrzenia na różne sprawy, są mocniejsze i dają się od razu zauważyć wśród innych prac.

4. Zadbajcie o czytelny przekaz 

Sposób prezentacji projektu jest tak samo ważny jak jego treść. Źle przygotowana prezentacja może pogrzebać nawet bardzo dobrą ideę.

Nadesłane zgłoszenia oceni jury w składzie:

  • Kevin Rice – dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy,
  • Maja Ganszyniec – jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek,
  • Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”,
  • Maciej Jakub Zawadzki – zwycięzca międzynarodowych konkursów architektonicznych,
  • Edgar Bąk – grafik wielokrotnie nagradzany za identyfikację wizualną.

Prace można zgłaszać do 1 maja 2018 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 19 maja 2018 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Łódź Design Festival.

DESIGN